Stoffenwinkels in de Ardennen

/
2 Comments
Ieder jaar trekken ik, mijn ventje en mijn schoonfamilie een weekje naar Malmedy. Het is hier zalig vertoeven.

Voor mijn ventje een perfecte gelegenheid om continu op de fiets te zitten. Voor mij ideaal om uit te rusten, boeken te lezen en patronen te tekenen. Natuurlijk wordt er ook af en toe geshopped.
Al snel leerde ik het Franse woord voor stoffenwinkel: "magasin de Tissus' :-)

Ik vond hier in de buurt al 2 Stoffenwinkels die zeker de moeite zijn.

Chamick 


In Verviers vind je Chamick. Een super winkel die alles combineert!
Goedkope prulstoffen (ideaal voor carnaval enzo), stevige stoffen (voor handtassen), betaalbare stoffen voor kleding en de echte designstofjes (die voor zowat vanalles kunnen dienen en voornamelijk heel mooi zijn).
Zelfs je fournituren en verstevigingen kun je hier allemaal kopen. Alles in 1 winkel! I love it!



Op de foto's zie je nog niet de helft van de winkel. Dus zeker de moeite!

Ze hebben ook een winkel in Liège en Awans. Zalig!

Tissus Coliennne


In het centrum van Malmedy vind je een veel kleiner maar leuk stoffenwinkeltje. Niet goedkoop maar ideaal om originele, retrogetinte stofjes te vinden.



Voila, nu stilletjes aan terugkeren richting Antwerpen. Het wordt tijd om daar nog eens langs de stoffenwinkels te gaan! :-)




You may also like

2 opmerkingen :