Mijn perfecte wintervest

/
1 Comments
Ik liet jullie al eerder mijn totaalfoto zien van de outfit die ik maakte, ik beloofde jullie meer uitleg.
In dit blogbericht geef ik al een beetje een kijk op de vest die ik maakte.



Mijn kleerkast verdient dringend wat aandacht. Zeker nu de winter eraan komt.
Ik heb een gebrek aan lekker warme en toch elegante kledij. Voor mijn vorige job was een hoodie de ideale trui. Er werd regelmatig gesport, gekookt, geknutseld,… Mijn kledij moest voornamelijk praktisch zijn. 

Bij de job die ik nu uitoefen kan ik eindelijk wat eleganter gekleed gaan. Mijn hakjes mogen nu dus meer uit de kast. Maar daar hoort dus geen hoodie bij. 

Ik wou al lang een lekker warme vest. Eentje dat past op een kleedje maar ook een skinny of een jeans. Het moest makkelijk zitten, lekker warm zijn en toch een beetje zijn elegantie bewaren. 


My warddrope is asking for attention! The weather is getting colder so warm clothes are necessary.

I’m missing some warm but elegant pieces. For my previous job I needed clothes who are practical A hoodie was my favorite . Now I can go to work with more elegant clothes. My high heels can be used more! J

I was looking for a  sweater that can be combined with a dress, a skinny, a jeans,… Warm and elegant.

Het patroon/ The pattern

De knipmode van oktober 2011 bezorgde me het patroon. Ik had het boekje in mijn kast liggen dus dat kwam goed uit. Ik veranderde enkel de lengte van de mouwen.
Het is een enorm gemakkelijk patroon. De vest was in een uurtje in elkaar gezet.
Volgende keer wil ik hem wel een klein beetje korter maken. Nu is hij namelijk langer dan mijn jas, vind ik niet zo mooi. 



I used the knipmode of October 2011. I found it in my stash.  It is an easy pattern. I only changed the length of the sleeves. It was ready in an hour.

Next time I will change the length of the sweater: now it is too long to wear under my jacket.

 

De stof / the fabric

De stof is een wollige rekstof. Ik heb geen idee hoe zo een stof heet. Ik heb ze gekregen van mijn grootmoeder, ze lag al een tijdje te wachten op het ideale project! 


The fabric is a stretch wool. (No idea how it’s called). It was a present from my grandmother, it is a really old fabric


You may also like

1 opmerking :